måndag 2 februari 2009

Foamy Dreams

Om detta inte blir mitt bästa inlägg någonsin, så blir det per automatik det sämsta. Ingen press alls... (fast om man blir pressad av en blogg är man lite naab)

***

Skumma drömmar. Finns det nåt sånt? Alla drömmar är ju skumma på nåt sätt, så det blir väl normalt då? Det trodde i varje fall jag innan jag smittades av Moez cepedrömmar. Då menar jag beyond cepe, helt och hållet FUBAR. I november drömde jag om normalskumma saker, som att flyga och hoppa framför tåg och liknande. Sen var jag, Moez och några fler och såg bland annat The Shining. Ni som sett den vet vad det handlar om. Ett par dagar och några snack med Moez senare och jag drömmer om att hela klassen ska övernatta på nåt skumt hotell som sedan visar sig innehålla ett riktigt monster, d.v.s. en man som mitt i natten tog på sig en gorilla-kostym och tände eld på folk för att sedan våldta dem. När vi sedan upptäckte det började han jaga oss runt i hotellet och ut på parkeringen, där det hela utvecklades till en tipspromenad-duell mot MÅG. Sånt kommer man bara inte på om man inte snackat med the Moe, det är bara så.

***

För att fortsätta på ett tidigare tema: Jag vill absolut inte veta vad Freud ansett om mitt undermedvetna.

***

Det har blivit alldeles för mycket böcker på sistone. Franska, engelska och svenska recensioner ska skrivas, och sen förväntar sig folk att man ska läsa de man fått i julklapp också. Som om jag inte hade viktigare saker för mig. Jag kanske bara prioriterar fel, men Youtube och liknande är sjukt mycket viktigare just nu. Färre bokstäver, fler videor, säger jag.

***

Här är upphovsmannen till alla äckligt skumma drömmar, här i full färd med att upphova dem.



***

Nämnde jag förresten att jag också en gång drömt att matkön blev nån sorts congadans som slutade med att Conan O'Brien kommenterade Anton Askelssons läderjacka? Waaay beyond cepe...

***

Något annat som är cepe är att göra en cover på YMCA och sjunga om Maxi. Dra ner till emm-aa- ecks-ii! Fast är jag verkligen rätt person att säga det?

***

Värmländska (!) Branäs om två dagar, underbart! Fast det blir svårt att toppa förra årets längdskidåkning med bland annat Kööhler och Kent (Ungefär här hade det varit lite roligt med en ordvits om hur det bara kommer att utför i år, men nej). Fast jag bävar ändå inför tanken på att åka förbi Grums. Inte för att det är ett dåligt ställe, för det är det ju inte (GO Sven-Ingvars!), men 15 utbristanden innehållandes ungefär "Åh vad det luktar här", "Nu är vi i Stinkestad", eller "Fyfan, alla som bor här måste vara helt blåsta", eller all of above under några få minuter är inte något drömscenario. Fast ja, än är det långt dit, minst 60 timmar. Toblerone ska köpas, kläder ska iklädas, utrustning ska utrustas etc. Det blir helt enkelt så att... Jag drar ner till M-A-X-I! (Skjut mig, snälla)

***

Och så för att avsluta dagen, och för att toppa Rubens enda bild i det föregående inlägget, tänkte jag lägga upp en lagom episk bild på Maxi-skylten.

7 kommentarer:

  1. Maxi-låten verkar riktigt go. Men jag undrar, hur fan lyckades du få i Anton A i en läderjacka.

    SvaraRadera
  2. Hm, episkt inlägg så du lyckades rätt så bra. Maxi är lite episkt också men inte riktigt lika episkt som värmländska och toblerone, eller Moez drömmar för den delen. Jag tror jag ska låna dig mitt drömlexikon!

    SvaraRadera
  3. kommentaren var /Ida, såhär apropå ja

    SvaraRadera
  4. hehehehe gött att du också har cepe drömmar...Welcome to the clubb hommie.
    keep dreaming skumt:)
    Maxi bilden e inte tagen i Trollhättan, den e tagen i Ecuador.
    IDA DU E BÄST!!!!!

    SvaraRadera
  5. Denna blogg blir bara bättre och bättre! :D
    Jag tror faktiskt du leder lite över Ruben just nu, din totala underhållning väger över.

    Jag drömmer en del cp-drömmar, men de är så extrema att jag förtränger de och kan därför inte berätta om dem. :P

    SvaraRadera
  6. DET E JAG SOM E PÅ BILDEN!!!!:(
    HELVETE ATT JAG INTE KOM PÅ DET SJÄLV....FÖR DET E JU JAG!!!!

    SvaraRadera