fredag 6 februari 2009

Bakläxa

Facking bakning. Den som kom på att det gick att baka måste varit en skum jävel alltså. Nån som gillade att utsätta sig själv för livsfara bland alla möjliga olika potentiella mordredskap i köket och uppfinna de mest omöjliga arbetspositioner och rörelser vars enda mening verkar vara att göra det helt omöjligt och direkt farligt för vanliga människor att laga sin egen mat. Vilket tvingade dessa stackare att äta färdiglagad mat direkt från frysdisken. Detta för att kunna spara sina slantar till en bulle i månadsslutet. Denna moder av bagare måste ha varit en riktigt pervers typ, någon som verkligen älskade att kleta in sig själv i smet och fett och allehanda olika under ursäkten att det gav andra glädje.

***

Nåja, jag kan i alla fall glädjande (?) meddela att jag trotsat kökets faror och klarat mig undan med livet i behåll, och dessutom med två sockerkakor och ett antal chokladbollar (+1 Politisk Korrekthet).

***

Om jag varit en sjuk amerikansk kommersialist hade jag genast döpt om dem till Obamabollar och lagt dem bredvid den nyligen guldfärgade Obamadildon. (Ojojoj, var kom den ifrån?)

***

Jag är väl den ende som inte har skrivit något om Branäsresan, så jag får väl göra det också, fastän det är lite mainstream. Som sagt, det var första gången jag åkte utför, och det gick ju relativt bra, tycker jag. Två mindre vurpor, inga skador, två pedobears som hejade på och jag klarade det ganska bra.

***

Fast Moez var helt klart bäst, alla kategorier. En gud på skidor, vars kommentarer satt lika rätt varje gång. Ni som inte var där missade något. Moez at his very best.

***

Jag lärde mig rätt så snabbt tyckte jag, men vid vid slutet av backen under mitt andra åk nådde jag botten, så att säga. Nån grekisk skidgud tyckte väl att det var nåt sorts hybrisbrott att försöka filma samtidigt som jag skidade mig ner för backen. Så, då jag fick erfara den hårda vägen att liftar inte är att leka med. Fast när Sarah ville se mig misslyckas hårt igen lyckades jag bemästra den konstart det faktiskt är att lifta. Fast den där guden ville väl försäkra sig om att jag inte försökte mig på nåt så idiotiskt igen, för varje gång vi kom till den brantaste delen av uppförsbacken stannade liften, och jag fick stå och frysa ansiktet av mig i en sammanlagd tid av säkert två och en halv minut. Så om du som uppfann liftar läser detta, vet då att jag hytter med näven åt ditt håll.

***

Till slut då, en bild på en skidlärare och en elev. Ni ser nog vem som är vem.

3 kommentarer:

  1. Imba! Kom inte på något bättre ord att beskriva allt med. Men, Obamadildo you say? How handy, I think...?!


    /Ida

    SvaraRadera
  2. hehe shit jag va ju så jävla grym men Oskar va ju fan bäst.
    Ser så jävla sexy ut med hjälmen på:)

    SvaraRadera