lördag 7 februari 2009

Dundersuck

Melodifestivalen. Suck. Jag frågade min kära mor varför hon ville titta på melodifestivalen. Hon svarade att hon var tvungen annars skulle hon ju inte kunna delta i diskussionen med arbetskamraterna på måndag. Ok, folk svälter, mänskligheten sliter varandra i stycken och vi håller på att förstöra planeten vi bor på, och hon vill inte missa en diskussion om en tävling som utser vilken mediekåt tramsmaja/tramspelle som är minst dålig. Nääää, det verkar inte orimligt. Inte alls. Jag undrar inte alls hur fan människan kunde bli den dominerande arten på jorden. Inte alls.

I Dante Alighieris bok Den Gudomliga komedin finns melodifestivalen med på ett hörn. I den fjärde kretsen i helvetet tvingas de giriga och slösaktiga att titta på melodifestivalen under resten av evigheten. Och i den nionde och nedersta kretsen tuggas Christer Björkman, Carola och Ingela "Pling" Forsman levande av Satan. Så står det iallafall i mitt exemplar. Just de bitarna är skrivna med grön kladdkrita. Lite märkligt tycker jag.



Google har fattat.

4 kommentarer:

  1. Fuck yeah för melodifestivalen!!!!

    SvaraRadera
  2. Nej, fuck yeah för grön kladdkrita i böckerna! Jag glömde bort melodifestivalen och jag är inte så ledsen för det, faktiskt.

    /Ida

    SvaraRadera
  3. Så många sanningar på en och samma gång!
    Det bästa vore att släcka ner tv-nätet några veckor sådär i början av våren.. Sådär när melodifestivalen sänds...

    //Emma

    SvaraRadera
  4. Melodifestivalen e så jävla tråkigt, det var bättre förr.
    Jag tycker att Göran Persson borde varamed han skulle få min röst och mitt hjärta:)

    SvaraRadera